Gelukkig stond het ook gewoon op de NTTO-kalender, onze klasse had daar de laatste wedstrijd van het seizoen.
Vooraf had John nog vakantie en als onderdeel van de vakantie activiteiten en na een tip van Joey de Pijper werd er een bezoekje gebracht aan Loosdrecht. Niet voor een vaartocht op de Loosdrechtse Plassen maar voor wat versterking van de trekker. Bij Willem Veldhuizen bobines opgehaald om met een krachtiger vonk nog wat betere verbranding in de Meteor te krijgen, de plannen waren al wel voor de winteractiviteiten maar ach, dit dus maar even naar voren gehaald.
Op de heenweg kwam Moergestel naar voren op de radio, dit vanwege het feit dat daar een heel aantal voertuigen langzaamaan reed. En nou hebben we op de baan helemaal geen moeite om een heel aantal voor ons te laten, in dit geval kwam het natuurlijk niet helemaal goed uit. Gelukkig toch nog mooi op tijd in Alphen aangekomen, een plekje gekregen naast de grote combinatie van het goed bevriende Exception Team met wie we nog steeds strijden om de ‘Best of the rest’ trofee maar het zou wel heel raar lopen mocht die beker dit jaar niet naar Gieten gaan.
Uitgeladen, geïnstalleerd, met bezoek genoten van koffie, thee, cake en appelflappen (“Er was er één jarig….”, ene John een aantal dagen eerder), bijkletsen her en der, het zeer aangename ritueel dus.
Tja, en dan dat stukje nieuwe techniek. Thuis al wel de ontsteking kunnen testen en dat werkte. Qua afstelling al wel iets meer brandstof gegeven (betere vonk, meer brandstof >> meer vermogen) Verder de motor nog niet laten lopen tot in het parc fermee tijdens het warmdraaien maar dan staan er nog wat anderen om je heen ook geluid te maken… maar wat er gevoeld en wel gehoord werd gaf een goed voorgevoel.
Starten ging wel een beetje anders, brandstofkraan vergeten open te zetten helpt ook niet echt… Afijn, eenmaal op de baan bleek de motor prima te presteren, de trekker werd wel een beetje instabiel dus weer even wat terug gehaald, dit herhaalde zich nog een keer. Niet helemaal voluit de baan over misschien, maar wel vol vertrouwen de winter in.
Het wordt nu wel weer een kwestie van dit vermogen op de baan krijgen, met twee maal ronde stukken rubber proberen een band met de baan op te bouwen of zo. Met speaker Erik van Oosterhout naast de baan natuurlijk na de run weer even een aangenaam vraaggesprek over hoe en wat.
Overigens bleek Exception in de onderlinge strijd om de ‘Best of the Rest’ beker een geheim wapen in te hebben gezet. Niet met een van de gebruikelijke rijders Mark of Gert-Jan maar Lieke Willems achter het stuur en de gashendel. Zij rijdt normaal met de Trackpointer Blue Thunder superstock dus pk’s is ze zeker wel gewend. Maar dan met zo’n Mini Unlimited…. nou ja, waar de heren vaak stoppen op de plek waar teamcaptain Luink langs de lijn staat ging zij nog gewoon meters verder. Je moet het maar even doen. Hoe dan ook, de voorsprong die ze al hadden werd nog wat vergroot, maar… die is weer minder groot dan vorig jaar! Natuurlijk de hartelijke felicitaties aan Team Exception! En felicitaties aan de Vampire met het behalen van het Nederlands Kampioenschap, de strijd met The Riddle werd ook pas in Alphen beslist.
Tegen 22 uur weer de reis naar Veghel aanvaard. Thuis nog wel even wat data gecheckt, de verbranding blijkt echt beter, het voorzien van de turbo’s van de lucht wordt blijkbaar een volgende uitdaging. Maar die (brandvertragende) handschoen gaan we zeker oppakken.
Al 25 jaar bezig en we gaan nog even door….
Houdoe!