Na de wedstrijd in Putten was er naast het gebruikelijke brainstormen en gewone onderhoud ook tijd voor wat (uiteraard) bescheiden uiterlijk vertoon. Henry van Uden die oa. verantwoordelijk is voor het fraaie pinstripe werk op de tractor kwam met een idee voor het startnummer (243, wie kent het nie?). Voor de uitvoering kon een beroep worden gedaan op sponsor Remco Nauta waardoor de cijfers mooi uit metaal gesneden op de kleppendeksels konden worden bevestigd. Het is weer eens wat anders…
De eerste zaterdag van augustus stond traditioneel de wedstrijd in Lochem op het programma, zo konden we die dag naar de sfeervolle avondwedstrijd in de Achterhoek waar we rond half twee arriveerden en vrij snel de tenten werden opgezet (één voor de tractor en eentje voor teamleden, bezoek en wie of wat er ook maar gebruik wou maken van een beetje schaduw, want het was heel warm!) Naast de gebruikelijke cake was er vandaag ook echte Limburgse vlaai die was meegenomen door een (echt)paar Limburgse fans.
De wedstrijd zou oorspronkelijk om 15.00 uur beginnen waarbij de Mini Unlimiteds als 4e klasse op het programma stond. Helaas waren de banen vooraf dusdanig nat onder het zeil gegaan dat ze vlak voor aanvang nog steeds te nat bleken om er een wedstrijd op te rijden. Na een paar uurtjes grondbewerking kon de wedstrijd tegen de klok van 17.00 uur uiteindelijk beginnen. In alle voorgaande klassen bleek de baan toch nog steeds aardig uitdagend zoals dat heet. Helaas bleek de uitdaging iets te groot voor de tractor, de start was nog goed maar niet veel later begon de machine wat te bokken op een slechter stukje van de baan totdat uiteindelijk de neus even in de klei dook waarop de sleepwagen van achter nog een duwtje gaf….en de tractor bijna op zijn zij kwam en uiteindelijk met één achterwiel op de voorkant van de sleepvoet bleef hangen.. wel spectaculair maar dat zien we liever in een mooie rechte lijn! Afijn, ondanks de aardige klapper is John er vanaf gekomen met (naast een gedeukt ego) alleen een paar blauwe plekken mede dankzij het HANS-systeem dat hij vorig jaar precies op dezelfde wedstrijd voor het eerst gebruikte. Aan de tractor lijkt de schade beperkt tot de vooras en de steigerbegrenzers. Nu wordt het naast het repareren van de schade ook een kwestie van uitdokteren waar de onbalans precies aan te wijten is. We hebben een paar weken de tijd tot de laatste wedstrijd van het seizoen in Alphen (in ons eigen Noord-Brabant) maar we hopen dan toch zeker nog een strakke run te kunnen maken. Wordt vervolgd….
Reactie schrijven